15 Eylül 2013 Pazar

Nasıl Yaptım?:Kırılan Farı Hayata Döndürmek

    Selamlar!İkinci 'nasıl yaptım' yazısına hoşgeldiniz!Bu seferki konu hepimizin başına sıkça gelen bir kaza:kırılan toz ürünler!Çanta boyu ürünler pratik oldukları kadar hassaslar da,çantaya attığımız bir far,allık kolayca çanta içinde kırılabiliyor.Ya yeni aldıysak?Ne yapacağız,çöpe mi atacağız?




    Tabi ki hayır!Presleyip kurtaracağız onu :) Bu farı kısa bir süre önce Gratis'ten almıştım.Essence standına yolu düşenler bilir,bahar aylarında çıkardıklar 3D koleksiyonu farların renkleri gerçekten göz alıcıydı.Ben de dayanamayıp bu açık renkli tekli farı(08 numara) aldım.Farın rengine gerçekten bayıldım.Abartısız bir ışıltı veriyordu.Ama ne yazık ki henüz birkaç hafta kullanmışken çantamın içinde kırılıverdi ve kullanılmaz hale geldi.Ben de onu presledim ve yeni bir far elde ettim!

   Preslemek için neler lazım?Farı toz haline getireceğiniz bir kap,çay kaşığı ve serum fizyolojik.Bu presleme işinin yapmak için vazelin,termal su,alkol kullananlar da var.Alkolü bir kez denedim ve gözlerimi inanılmaz derecede yaktı.Bu yüzden,uzak durun derim.Termal su bulamadığım için benim aklıma serum fizyolojikle yapmak geldi.Sonuçta steril bir su ve göz damlası olarak da kullanılabiliyor.Yine de içinde tuz bulunduğunu unutmayın.(%0.9 oranında olsa bile.)Ben işimi sağlama alırım diyorsanız,serum fizyolojik yerine göz yaşı damlası da kullanabilirsiniz.Geçelim yapılışına.


    Kırık farı boş kaba koyup kaşıkla ezip iyice toz haline getiriyoruz.Daha sonra içine serum fizyolojikten damlatıyoruz.Bütün toz,sıvıyla birleşene kadar yapıyoruz bunu.


   Eğer daha kuru-toz kıvamlı bir ürün istiyorsanız daha az sıvı damlatın.Benim yaptığım far,bir krem far oldu.Serum fizyolojikle farı iyice karıştırıp topak kalmayacak şekilde farı ezdikten sonra,kaşığın arkasıyla bastırarak kaba presliyoruz.Kabın ağzını kapatmadan birkaç saat kurumaya bırakıyoruz.Ve farınız hazır!


   Bu işlemi bitmek üzere olan farlarınızı birleştirip yeni renkler keşfetmede,beğenmediğiniz ürünleri farklı ürünlerle karıştırıp kullanılabilir hale getirmede de kullanabilirsiniz.Ben bu seferlik içine başka bir ürün eklemedim.Artık kazaya kurban giden ürünler çöpü boylamayacak!Herkese kolay gelsin! :)

swatch


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder